ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน
29-03-2024, 04:12
378,182 กระทู้ ใน 21,926 หัวข้อ โดย 9,412 สมาชิก
สมาชิกล่าสุด: MAN4U
ขบวนการเสรีไทยเว็บบอร์ด (รุ่นแรก)  |  ทั่วไป  |  สภากาแฟ  |  ลุ้นระทึก ICAO จะต่อใบอนุญาตให้ไหม ความน่าเชื่อถืออยู่บนเส้นด้าย (The Nation) 0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
หน้า: [1]
ลุ้นระทึก ICAO จะต่อใบอนุญาตให้ไหม ความน่าเชื่อถืออยู่บนเส้นด้าย (The Nation)  (อ่าน 907 ครั้ง)
AsianNeocon
ขาประจำขั้นที่ 3
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 3,277


中華萬歲﹗ LONG LIVE CHINA!


เว็บไซต์
« เมื่อ: 24-01-2007, 00:22 »

SUVARNABHUMI
Nod for airport safety in doubt


Aviation officials reluctant to renew certificate due to multiple concerns. This Friday was supposed to be the day Suvarnabhumi Airport would have received a permanent Aerodrome Certificate for meeting safety requirements of the International Civil Aviation Organisation (ICAO) - but that is not going to happen.

The interim certificate issued six months ago by the Department of Civilian Aviation (DCA) in response to the former government's rush to open the airport for domestic flights on July 29, will expire tomorrow and officials feel uneasy about extending it.

DCA director-general Chaisak Angsuwan said the lack of certification was likely to affect international confidence in Thailand's brand new airport, but it was impossible for his agency to issue a permanent certificate amid looming problems such as major cracks on the runway, taxiway and tarmac.

"The best we could do is issue another six-month interim certificate to Suvarnabhumi, but I'm not certain if we can do it by this Friday because there are a long list of questions for which we are still awaiting answers from the Airports of Thailand," he said.

คุณชัยศักดิ์ อังสุวรรณ อธิบดีกรมการบินพลเรือน ออกตัวก่อนแล้วว่า ไม่มั่นใจว่าจะออกใบประกาศถาวรแก่สนามบินสุวรรณภูมิได้ เพราะปัญหาเยอะไปหมด ทั้งรันเวย์ แท็กซี่เวย์ และพื้นผิวยางมะตอย

อย่างดีที่สุดก็อาจจะแค่ออกแค่ "ใบชั่วคราว" ให้ 6 เดือน แต่ก็เถอะ ผมก็ยังไม่มั่นใจว่าเราจะทำได้ภายในวันศุกร์นี้ เพราะมีคำถามยาวเหยียดซึ่งรอคำตอบจากทอท.


Chaisak said his agency needed to see a comprehensive plan of how the cracks - reportedly scattered around some 100,000 square metres of the airport - would be addressed, as well as other unresolved safety issues such as inadequate lighting and airfield signs.

รอยแตกร้าว กระจายไปในพื้นที่กว้างใหญ่ถึง 100,000 ตารางเมตรของสนามบิน นอกจากนี้ยังมีเรื่องของแสงไฟไม่เพียงพอ และสัญญาณบนลานบินที่ไม่เพียงพอ ซึ่งถือว่าเป็นประเด็นความปลอดภัยที่ยังไม่ยุติ


The Thaksin Shinawatra government rushed to officially open Suvarnabhumi in late September amid criticism from both local and international aviation industry that the airport was not ready. The Council for National Security, which ousted Thaksin 10 days before the opening, said it was too late to change the schedule.

รัฐบาลทักษิณรีบเร่งเปิดใช้สนามบินในเดือนก.ย. ท่ามกลางเสียงวิจารณ์จากวงการการบินในประเทศและนานาชาติว่า สนามบินยังไม่พร้อม ส่วนทางคมช.ซึ่งเข้ามายึดอำนาจก่อนกำหนดการเปิดเพียง 10 วัน กล่าวว่า มันไม่ทันที่จะเปลี่ยนแปลงกำหนดการ


These developments potentially set the stage for the airport to be left in a certification "no-man's land" as Thai credibility in regard to ensuring airport safety up to ICAO standards has suffered a major blow.

"The ICAO will soon release a list of uncertified airports in the world and it remains to be seen if Suvarnabhumi will be on the list," a DCA safety official, who asked not to be named, said.

Runway and tarmac cracks, which began appearing at the time of the official opening, seemed to be getting worse, said the safety official, and that made it impossible to certify that Suvarnabhumi met ICAO standards.

One of the key factors that has officials worried is the lack of confidence they have in numbers provided by AOT for certification of the runways' surface strength, known as the pavement classification number (PCN).

As was revealed by The Nation in July, DCA officials were frustrated that their efforts to obtain the data, and analysis that support the reported figure, have failed.

The safety official said the DCA's handling of certification for the new airport would also be a gauge for the state agency's own credibility. Last year the DCA was chosen as one of the first four agencies under an ICAO global campaign initiated in 2003 to evaluate member governments' capacity to conduct airport certifications consistent with ICAO guidelines. The other countries were Canada, Germany and Malaysia.

ขณะนี้ ICAO ใกล้จะประกาศรายชื่อ สนามบินที่ ICAO ไม่รับรองมาตรฐานทั่วโลก ซึ่งต้องดูกันต่อไปว่าสนามบินสุวรรณภูมิจะติดอยู่ในรายชื่อหรือไม่ ในขณะที่ปัญหาพื้นผิวร้าวทวีความรุนแรงมากขึ้น ดังนั้น ICAO คงยากที่จะรับรองให้ กรมการบินพลเรือนมักประสบกับความยุ่งยากในการขอข้อมูลความปลอดภัยจากทางการท่าอากาศยานฯ

และหากกรมการบินพลเรือนดันทุรังออกใบอนุญาตแก่สนามบินสุวรรณภูมิ ก็คือการเอาชื่อองค์กรตัวเองไปเสี่ยง เพราะกรมการบินพลเรือนได้ถูกเลือกเป็น 4 หน่วยงานแรกของ ICAO ซึ่งเริ่มในปี 2003 เพื่อประเมินความสามารถของรัฐบาลสมาชิก ในการตรวจสอบรับรองมาตรฐาน อีก 3 ประเทศที่เขาให้คือ แคนาดา เยอรมนี และมาเลเซีย


"The AOT reputation is going down the drain from the way it manages Suvarnabhumi, [and] I don't want to see DCA going down with it. Otherwise, what will be left of Thailand's aviation reputation?" the official said.

However, Suvarnabhumi Airport director Somchai Sawasdeepon said the aerodrome certification was not a legal binding issue and the airport could continue to operate without it.

"But the certification is an ICAO requirement and we would like to comply with it, that's why we applied to the DCA to issue us one," he said.

"We have addressed the concerns raised by DCA and will submit our answers tomorrow or the next day. An interim certificate is fine because there are many other airports in the world that have also still not been certified."

นายสมชัย สวัสดิผล (ตะแบงต่อ) โดยตะแบงว่า "ถึงไม่มีใบรับรอง เราก็ใช้สนามบินต่อไปได้ ไม่ใช่เรื่องผิดกฎหมายซะหน่อย" และ "ใบรับรองชั่วคราวก็ไม่เห็นเป็นไร เพราะในโลกนี้มีสนามบินอีกเยอะแยะที่ไม่ได้รับการรับรอง"  Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

http://www.nationmultimedia.com/2007/01/24/headlines/headlines_30024945.php
บันทึกการเข้า

so what?
ขาประจำขั้นที่ 3
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 2,729


« ตอบ #1 เมื่อ: 24-01-2007, 01:01 »

ไอ้เหลี่ยมมันโม้ว่าจะเป็นสนามบินหรูที่สุดในโลก มีหอควบคุมการบินสูงที่สุดในโลก
แต่แค่เรื่องเบสิคอย่างรันเวย์ แท็กซี่เวย์ แสงสว่างภายใน กับส้วม ยังเละเป็นขี้แบบนี้
ทางที่ดีอย่าหน้าด้านทุรังอยู่ในตำแหน่งต่อไปเลยคุณสมชัย

ผมว่าควรจะจ้างคอนซัลต์ต่างชาติมาตรวจแล้วฟันธงไปดีกว่าครับ
เสียเงินเพิ่มนิดหน่อย แต่ชัวร์ว่าเป็นกลาง จะได้มั่นใจจับคนโกงคนเลวได้แน่
ดีกว่าปล่อยให้ลากกันไปลากกันมาแบบนี้
บันทึกการเข้า
อังศนา
ขาประจำขั้นที่ 3
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

เพศ: หญิง
กระทู้: 1,860


Can't fight the moonlight!


เว็บไซต์
« ตอบ #2 เมื่อ: 24-01-2007, 07:12 »

..อ่อนใจกับทาสในเรือนเบี้ยที่ยังมีกระเส็นกระสายอยู่ในตำแหน่งจัง   
มันจะดันทุรังไปเพื่ออะไรกันแน่ สงสัยจริงๆ
ขิงแก่นี่ก็ด้วย.. นับวันจะจืดชืดใกล้ชานอ้อยไปทุกที 
เรื่องที่ควรจะตัดสินใจเด็ดขาดหลายเรื่อง ก็ยังเงอะงะงุ่มง่ามอยู่นั่นแหละ ..เฮ้อออ


บันทึกการเข้า

แม้ผืนฟ้า มืดดับ เดือนลับละลาย 
ดาวยังพราย ศรัทธา เย้ยฟ้าดิน (จิตร ภูมิศักดิ์)
หน้า: [1]
    กระโดดไป: