ขบวนการเสรีไทยเว็บบอร์ด (รุ่นแรก)

ทั่วไป => สภากาแฟ => ข้อความที่เริ่มโดย: Dotmy ที่ 21-03-2006, 16:43



หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: Dotmy ที่ 21-03-2006, 16:43
ก่อนหน้านี้ มาเลเซียมีสายการบินแห่งชาติอยู่แล้วคือ สายการบินมาเลเซียแอร์ไลน์ หรือ MAS พอไม่นาน เปิดเสรีการบินยอมให้แอร์เอเชีย สายการบินของเอกชน (แต่มีบางคนเป็นพรรคพวกกับมหาเดร์ ถือหุ้นใหญ่) ปรากฏว่า MAS เริ่มขาดทุน ไม่กี่วันก่อน ประกาศขายเครื่องบินถึง 30 ลำ วันนี้ ประกาศจะยกเลิกเที่ยวบินใน 6 เส้นทางการบิน เช่น อินเดีย จีน และ ในยุโรป ในอีก 3 เดือนข้างหน้า เพราะทนแบกรับภาวะการขาดทุนไม่ใหว...

สายการบินแอร์เอเชีย  สายการบินที่มาแย่งเส้นทางการบินกับการบินไทยขณะนี้ สายการบินที่เข้ามาบินในไทยได้ โดยทักษิณเป็นคนอนุมัติ
เวลานี้การบินไทยเป็นอย่างไร หลายคนคงทราบกันดี  ต่อไปจะประสบปัญหาเช่นเดียวกับ MAS ในขณะนี้หรือไม่ ไม่นานเกินรอ คงได้เห็นกัน
แต่ถ้าเกิดปัญหา เราจะสูญเสียยิ่งกว่ามาเลเซีย เพราะขณะนี้ ไทยแอร์เอเชีย เป็นของ เทมาเส็ค กับ แอร์เอเชีย (มาเลเซีย) ไปเรียบร้อยแล้ว
ในขณะที่ มาเลเซีย ถึงยังไงแอร์เอเชียก็เป็นสายการบินของคนมาเลเซียเอง เงินทองที่ได้ก็กลับมาเสียภาษีให้รัฐบาลเขา

แต่ของเราล่ะ เราได้อะไร เราเสียอะไร

นี่ล่ะหนึ่งในความหายนะที่ทักษิณได้สร้างให้กับประเทศไทย


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: The Piggy@u ที่ 21-03-2006, 17:20
เยี่ยมจริงๆ ไอ้เหลี่ยม


หัวข้อ: Re: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: ScaRECroW ที่ 21-03-2006, 20:26
อ้างจาก: Dotmy
ก่อนหน้านี้ มาเลเซียมีสายการบินแห่งชาติอยู่แล้วคือ สายการบินมาเลเซียแอร์ไลน์ หรือ MAS พอไม่นาน เปิดเสรีการบินยอมให้แอร์เอเชีย สายการบินของเอกชน (แต่มีบางคนเป็นพรรคพวกกับมหาเดร์ ถือหุ้นใหญ่) ปรากฏว่า MAS เริ่มขาดทุน ไม่กี่วันก่อน ประกาศขายเครื่องบินถึง 30 ลำ วันนี้ ประกาศจะยกเลิกเที่ยวบินใน 6 เส้นทางการบิน เช่น อินเดีย จีน และ ในยุโรป ในอีก 3 เดือนข้างหน้า เพราะทนแบกรับภาวะการขาดทุนไม่ใหว...

สายการบินแอร์เอเชีย  สายการบินที่มาแย่งเส้นทางการบินกับการบินไทยขณะนี้ สายการบินที่เข้ามาบินในไทยได้ โดยทักษิณเป็นคนอนุมัติ
เวลานี้การบินไทยเป็นอย่างไร หลายคนคงทราบกันดี  ต่อไปจะประสบปัญหาเช่นเดียวกับ MAS ในขณะนี้หรือไม่ ไม่นานเกินรอ คงได้เห็นกัน
แต่ถ้าเกิดปัญหา เราจะสูญเสียยิ่งกว่ามาเลเซีย เพราะขณะนี้ ไทยแอร์เอเชีย เป็นของ เทมาเส็ค กับ แอร์เอเชีย (มาเลเซีย) ไปเรียบร้อยแล้ว
ในขณะที่ มาเลเซีย ถึงยังไงแอร์เอเชียก็เป็นสายการบินของคนมาเลเซียเอง เงินทองที่ได้ก็กลับมาเสียภาษีให้รัฐบาลเขา

แต่ของเราล่ะ เราได้อะไร เราเสียอะไร

นี่ล่ะหนึ่งในความหายนะที่ทักษิณได้สร้างให้กับประเทศไทย


อยากได้ที่มาของข่าวครับ ... ถ้าเป็นเรื่องจริง ก็จะเป็นประโยชน์มาก


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: TheBluECaT ที่ 22-03-2006, 00:05
คุณ Dotmy ครับ  เป็นข้อมูลที่ดีมากครับ...

แต่รบกวนขอที่มาของแหล่งข่าวหน่อยครับ  
จะได้มีแหล่งอ้างอิงในการนำข้อมูลไปเผยแพร่ครับ


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: Dotmy ที่ 22-03-2006, 10:34
มีข่าวที่เป็นภาษามาเลย์หลายสื่อได้ลงข่าว แต่จะพยายามหาที่เป็นภาษาอังกฤษมาให้อ่านค่ะ

MAS Rugi Lebih 600 Juta Ringgit


Kali ini, syarikat penerbangan itu mencatatkan kerugian selepas cukai sebanyak 616 juta ringgit bagi suku ketiga berakhir 31 Disember 2005.

Dengan itu, kerugian MAS bagi tahun kewangan 2005 mencecah 1.3 bilion ringgit.

Tengku Azmil Zahruddin ketika mengumumkan prestasi kewangan MAS mengaitkan antara sebab kerugian, kenaikan harga minyak dan kos operasi yang lain.

Jumlah kos perbelanjaan MAS bagi suku ketiga turut meningkat kepada 3 bilion ringgit.

Kos bahan api MAS meningkat kepada 1.262 bilion ringgit dalam suku ketiga 2005 daripada 1.012 bilion ringgit tahun sebelumnya.

Manakala kos kendalian bertambah 25 peratus kepada 3.78 bilion ringgit.

Bagaimanapun, hasil MAS meningkat kepada 3.175 bilion ringgit daripada 3.037 bilion ringgit bagi suku ketiga 2005.

Tengku Azmil turut berkata baki tunai MAS kini pula berada pada tahap kritikal pada 1.2 bilion ringgit.


(MAS ขาดทุน ร่วม 6000 ล้านบาทในปีที่แล้ว เนื่องจากหลายปัจจัยด้วยกันเช่น น้ำมันแพงและต้นทุนอื่น ๆ ที่เพิ่มขึ้น )

แหล่งข่าว http://www.tv3.com.my/content-news.asp?id=7423


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: Dotmy ที่ 22-03-2006, 10:50
ได้มาแล้วค่ะ เป็นข่าวจาก Business time วันนี้

MAS drops seven international routes
By Fauziah Ismail
fauziah@nstp.com.my


March 21 2006



MALAYSIA Airlines (MAS) expects to trim losses by up to RM303 million this year as it puts in place its route rationalisation plan, beginning April 1, which will see more routes being dropped, frequencies reduced and equipment swap on the sectors.


The cost-savings are expected to substantially offset revenue losses incurred by the rationalisation of these routes, it said in a statement released in Kuala Lumpur yesterday.

Of the 114 international routes reviewed as part of its Business Turnaround Plan introduced at the end of last month, MAS said it will drop seven in the next three months.

These are Ahmedabad and Kolkata (India), Pontianak and Padang (Indonesia), Xian (China), and Manchester and Vienna (Europe).

At the same time, it will reduce frequencies on six sectors from May 1.

MAS said it was withdrawing from the current unprofitable routes and reducing frequencies on selected routes as it builds out its strategy to move to a "hub and spoke" approach.

The national carrier also said it is reconfiguring its network by retiming frequencies to increase direct connectivity between the KL International Airport (KLIA) and the international destinations.

Effective May 15, MAS will realign some of its weekly Kuala Lumpur-Kota Kinabalu-Tokyo, Tokyo-Kota Kinabalu-Kuala Lumpur and Kuala Lumpur-Kota Kinabalu-Osaka services to operate direct between KLIA and the Japanese cities.

"This move is expected to further improve connectivity between MAS' international and domestic networks," the statement said.

The airline said the route rationalisation is expected to have a miminal impact on Malaysia's position as a top tourist destination in Asia as it will work aggressively with its code-share partners.

It also does not see the rationalisation plan affecting its cargo operations as it maintains its cargo destinations in the UK, Europe, Orient, Australia, West Asia, South Africa and the US.

"The airline will make up for withdrawals of services through interline arrangements as well as increased freighter connectivity when two 747 freighters join the airline's fleet this month and in May.

MAS said it will honour all forward bookings ticketed to date on the routes involved in the rationalisation.

It will make alternative arrangements at its own cost to ensure minimum discomfort to customers' travel plans.

Effective April 1, the airlines will also swap between the 295-seater A330-300 Kuala Lumpur-Chengdu and the 250-seater A330-200 Kuala Lumpur-Kunming twice-weekly return services to match passenger demand on these two routes.

It is also retiming its services to and from Bangkok effective May 1, to Singapore (May 1), and to and from Brisbane (June 1).

The company reported its second biggest net loss ever last month at RM1.26 billion for the nine-month period ended December 2005 against a net profit of RM216.91 million previously.

This was despite a 10 per cent revenue growth to RM8.85 billion from RM8.02 billion before.  
 

แหล่งข่าว http://www.btimes.com.my/Current_News/BT/Monday/Column/BT558310.txt/Article/


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: Dotmy ที่ 22-03-2006, 11:04
อีกข่าวหนึ่ง คล้ายๆ กับที่เกิดขึ้นกับการบินไทยเรามั้ย ?

AirAsia may outsource rural routes

By ANNA MARIA SAMSUDIN


March 18 2006

AIRASIA Bhd is planning to outsource the rural air services to another party if it is asked to take over the operations from national carrier Malaysia Airlines (MAS).

The budget airline's chief financial officer Raja Azmi Raja Razali considers outsourcing as the most logical move as AirAsia lacks the expertise in operating the service.

Instead of handing over the operations to an independent party, he explained outsourcing would be a preferred option, as it enables AirAsia to better manage the service and streamline the operations with its other domestic flights.

"What is important here is efficient interconnectivity. It will be difficult to do this if you have two separate companies managing the rural and non-rural services.

"The Government is aware of our plans for the rural air services. We have made it known to them in our earlier proposal. Now, it is up to the Government to make the decision," he told Business Times yesterday.

The Government, under the domestic air services rationalisation exercise, decided both MAS and AirAsia will operate the domestic trunk routes, with MAS operating a premium service while AirAsia undertakes low-cost operations.

It was also decided that AirAsia will take over MAS' domestic non- trunk routes.

Although both airlines have until March 27 to sort out details of the plan, it is understood that AirAsia would be required to take over the unprofitable rural routes in Sabah and Sarawak from MAS.

Despite changes in service operator, the Government will continue to subsidise the rural air service, estimated to cost around RM10 million per annum.

Raja Azmi said AirAsia is currently talking to several parties to help operate the rural air service.

He, however, declined to reveal the names of the companies that have been shortlisted to operate the service although rumour has it that the airline is talking to MAS ex-pilot association to help it operate the rural services.

Sources said AirAsia is helping the association to form a new company that will be in charge of servicing the rural routes.

Meanwhile, analysts contacted by the Business Times are optimistic that the rationalisation plan, although still lacking in details, is a balanced solution to stop the unhealthy rivalry between MAS and AirAsia bringing about a win-win situation for both carriers.

Upon the implementation of the plan, AirAsia could look forward to significant earnings growth, following the increase of its domestic frequencies, while MAS will be able reduce domestic operations losses currently borne by Penerbangan Malaysia Bhd (PMB).

OSK Research manager Chris Eng said AirAsia could expect RM243.3 million net profit in the financial year ending June 2007, more than 60 per cent growth from the estimated RM147.5 million profit in the current financial year.

The huge estimated growth is largely due to the increase in its domestic frequencies and yield, as a result of the rationalisation exercise.

He said the plan would not have much impact on MAS' financials as the domestic operations P&L is borne by PMB.

ECM libra senior analyst Song Eu Jin said the domestic rationalisation exercise could help pave the way for MAS to gradually turn its loss-making domestic operations into a profitable business.  
 


แหล่งข่าว http://www.btimes.com.my/Current_News/BT/Saturday/Frontpage/BT558019.txt/Article/


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: ผีเสื้อแสนสวย ที่ 22-03-2006, 11:10
:roll:


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: TheBluECaT ที่ 22-03-2006, 11:31
คุณ Dotmy ขอบคุณมาก ๆ ครับ

ผมขออนุญาติ  เอาข้อมูลนี้ไปเผยแพร่ต่อนะครับ :P


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: Dotmy ที่ 22-03-2006, 11:59
ถ้าจะเป็นประโยชน์ยินดีให้ไปเผยแพร่ และอยากให้ช่วยกันติดตามด้วยกับเรื่องนี้
ตอนนี้อีกเรื่องที่น่าสนใจ คือ ความสัมพันธ์ ระหว่าง เทมาเส็ค+ทักษิณ+ดาโต๊ะ สุรินทร์ อุภัทกุล+ทุนนิยมจีนสิงค์โปร์+การจัดระเบียนโลกใหม่ของอเมริกา

เรื่องนี้ใหญ่หลวงนักมันไม่ใช่แค่ประเทศไทยจะมีภัย แต่เกี่ยวข้องกับความมั่นคงของภูมิภาคนี้ด้วย

สงครามไม่จำเป็นต้องใช้อาวุธเสมอไปเพื่อครอบครองอีกชาติหนึ่ง แต่สงครามเศรษฐกิจ ไม่ต้องสูญเสียเลือดเนื้อ  และโดยไม่รู้ตัว อีกฝ่ายหนึ่งกว่าจะรู้ว่าสูญเสียเอกราชทางเศรษฐกิจ ก็สายไปแล้ว


หัวข้อ: AIR ASIA เริ่มพ่นพิษที่มาเลเซียแล้ว
เริ่มหัวข้อโดย: ScaRECroW ที่ 22-03-2006, 17:58
ขอบคุณครับ...